Mejslar och tejp

Det jag behöver nu, mer än något annat, är en liten skruvmejsel. En helt vanlig, liten skruvmejsel. Jag har fullt av stora skruvmejslar, överallt ser jag stjärnskruvmejslar, jag har även riktigt jättestora skruvmejslar. Jag har tänger, tejp, småskruv, stora spikar, sågar, hammare till förbannelse och återigen stora skruvmejslar. Men ingen liten. Och det enda jag behöver är en liten, behändig, flat, gärna gulmenrödgårbra skruvmejsel. Jag har två skruvar att skruva. Men ingen mejsel.

Igår letade jag efter tejp, buntband och limtvingar. Dom grejorna hittade jag. Idag. Näår jag letade efter mejseln. Igår fanns ingen tejp att uppbringa i hela vårt härad. Idag hittar jag tejp och buntband i varje hörn. Men ingen mejsel. Och jag behöver verkligen den där mejseln. Jag vet att jag har köpt, ägt och använt en liten fin, gul, mejsel. Men nu är den borta. Den kan ligga i sommarstugan,men mer troligt är att jag finner den i morgon, när jag letar efter "vad jag nu kan tänkas leta efter i morgon".

Så, utan mejsel kan jag inte skruva och kan jag inte det blir jag aldrig klar med reparationen av vår vackra golvlampa i vardagsrummet. För den är trasig och det behövs en liten mejsel. Som jag inte har.

Denna dagen började inge bra.

Kommentarer
Postat av: Cez

Vet hur det är. När man väl behöver det, finns det inte där... men när man inte behöver det så finns det överallt. Det kanske finns nåt svart hål för saker man behöver? Retfullt är det hursomhelst.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback