Spel och dobbel

Alla spelar poker. Utom jag. Vart man än ser så sitter folk och spelar poker för fulla muggar. Svensk Handel har utnämnt polerutrustning till årets julklapp. Bara en sån sak. Och jag som inte ens kan spela poker. Jag kan å andra sidan inte spela något annat kortspel heller. Min ömma moder är/var mycket emot det där med spel och dobbel, en inställning hon ärvt i rakt nedstigande led från sin fader, min morfar. Jag har inget alls emot spel och inte heller mot dobbel har jag några starka invändingar. Jag har däremot svårt att förstå de som spelar, jag tycker det känns som om man kastar pengarna i sjön. Jag ägnar mig hellre åt dryckenskap och kvinnor.

Men som sagt. Nu spelar alla poker. Jag kan inte riktigt förstå vadan denna vurm utvecklats. Ena stunden är det bara cowboysare som spelar poker, andra stunden är Linda Rosing sysselsat med pokerspelande på heltid. Och vi vet ju alla att hon inte ägnar sig åt något omodernt. Man kan se på pokerspelande kändisar på tv, folk slänger ut sina biljardbord och pingisbord ur sina källare och dukar upp spelbord i stället. Och jag fattar ingenting. Vad är det för fel på pingis?

Nä, tacka vet jag "finns i sjön". Det kan jag inte heller spela. Men det ser roligare ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback