Väntans tider och annat skitsnack

Ännu en dag har gått. Alltså, jag väntar ju på den där jäkla datorn, den som aldrig kommer. Och medan jag väntar på den så blir det en massa tid som skall fördrivas. Egentligen är det ju bedrövligt att så många minuter, timmar och dagar skall "lidas igenom". För jag är av den uppfattnigen att ramsor som "den som väntar på något gott...", eller "inget är som väntans tider" är rent kvalificerat skitsnack. Det finns ju inget värre än att vänta på något, spelar ingen roll vad det är. Man har plötsligt fått en massa dötid över, som bara skall fördrivas. För den tiden är ju så mycket mindre värd än den tiden som man kan avverka utan att behöva vänta på något. För när jag väntar, då är jag ju liksom intre i nuet. Jag är helt koncentrerad p ådet som jag väntar på. Så därför kan jag ju inte "leva i nuet" alls i ett sånt läge. Och det skall visst vara bra. Att leva i nuet.

Men, som sagt; jag pallar inte det när jag väntar på något. Nu måste det vara färdigväntat. SNART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback