Carl Magnus Anka

Höstregn ute. Kallt och blött. Man här inne är det varmt och gott, kaffe i glaset och Kalle Anka på tvn. Inte så dåligt ide' att börja dagen med en dos Kalle. Lite muntrationer har väl aldrig skadat någon. Betydligt bättre än allt elände som visas på nyheterna. Fast just nu verkar det som om Persbrandts kvinnoaffärer är det största som hänt landet sedan Andree expeditionen försvann 1897.

Själv har jag fullt upp med min egen kvinnohistoria, den vackra och vördade Hulda Hustrun. Mer behöver jag inte.

I dag skall det borras hål i min moders vägg, en liten hobby jag har. Nä, men gardinstången i hennes sovrum har lossnat från väggen, så ja har vart där och spacklat igen hålen, så nu behövs det nya. Hål alltså. Hm, undrar vad en renlärig, ortodox, Freudian skulle säga om detta. Borra hål hos sin moder. Jag skulle säkert få skämmas om jag stötte på en sådan. Freudian alltså.

Nä, kaffet kalnar.

Kommentarer
Postat av: pernilla

Hoppas du vet hur mycket jag älskar dig.hur mycket jag beundrar dig.Du är helt enkelt bäst och underbarast!!puss

2005-11-03 @ 09:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback