Gubben Carlzon

Vart hos dr doktorn i dag. Resultatet av detta blev att han skulle förorda sjukbidrag till försäkringskassan. Tja, vad säger man om det? Jag fick mitt friår till slut. Lite i senaste laget bara. Gott råd till mina medmänniskor. Vänta inte med att söka hjälp eller säga till när stressen blir för stor. Det kan bli knepigt att backa senare.

Så nu skall vi iväg och handla en sån där brun duffel som förtidspensionärer har, och blå gummistövlar. Så kan jag gå fram och tillbaka till biblioteket släpandes på en "dramaten". Man vill ju passa in bland sina kollegor, passa in i sitt fack. Så nu går jag från enhetschef,sjuksköterska till "gubben Carlzon". Just det, kom på att jag får skaffa mig ett spräckligt skägg med ketchupklet i sidorna oxå. Det är ju lite kul.

Tja, vad säger man. Bläbläbebläblä, ni måste jobba, det får inte jag.

VIP-kort till Myrorna, finns det? Det borde ju vara något för mig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback