Irritation

En del saker som sker av välvilja kan ju reta en till vansinne. Den jäkla blinkande lampan och den irriterande signalen som finns i bilen, allt med syfte att påminna om bältet. Problemet är att jag brukar starta bilen och sedan ta på mig bilbältet. Så det hinner både pipa och blinka innan bältet är på plats.

Just nu har jag en liten blinkande ikon nere i meddelande fältet på dataskärmen. Den ligger där och blinkar för att påminna mig om att bläcket i skrivaren håller på att ta slut. Och jag drivs till ett sakta vansinne. För jag ser hela tiden den där blinkande lilla figuren i ögonvrån när jag sitter framför datorn. Och jag vet redan, myucket väl, att det jäkla bläcket håller på att ta slut. Och inte går det att stänga av f*nskapet heller. Så den blinkar och jag irriteras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback