Jul Must

Äntligen är min vänta över. Jag har väntat länge, tålmodigt och frimodigt. Men nu är min väntan över. Julmust serveras i våra affärer igen. Eller serveras var väl fel, saluförs snarare. Men i vilket fall som helst så har jag idag druckit upp min första en och en halv liters PET-flaska med den skummande ystra drycken.

Måste nog säga att julmust är den perfekta drycken,. Synd att den inte innehåller alkohol, det hade ju varit en riktigt fullträff. Men det får man väl hämta från glöggen. Man kan inte få allt.

Tycker det är lite synd om Coca-Cola. Cheferna i USA tor säker att de skall kunna ta marknadsandelar (för det heter så va?) bara för att de är stora och lägger en massa pengar på glittrig reklam. Men inget kan rubba julmustens topp placering. Hade julmust serverats till de slaviska, ruska och asiatiska folken under Sovjet tiden hade säkerligen muren stått kvar i Berlin och Kommunismen hade vunnit det stora kalla kriget.

Det är nog tur att man inte kom på det då. Kunde gått illa.

Nä, länge leve den fria julmusten.

Kommentarer
Postat av: Saralie

Julmusten är lätt en av årets höjdpunkter! Är påskmust lika gott?? nja...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback