Mödrars ilska

Helt hopplöst telefonsamtal med modern. Ett stånga huvudet i väggen-samtal. När min ömma moder är på sitt vrånga sätt så blir hon en världsmästare på att tjura, komma med sådana där sköna giftigheter som knappt märks, men som sitter som en smäck.

Vissa dagar när hon är så så fundera jag på om man kan byta ut sin moder med hänvisning till garantin. För när dessa tider stundar är det helt omöjligt att göra rätt. Hon hittar banne mig fel på näst intill allt man gör, gjort, planera göra och även det som man inte ens gjort eller gör. Framför allt det man inte gjort. Helt otroligt.

Jag älskar min ömma moder med den obändiga kraften som kommer sig av att var ensambarn.
Men ibland är hon helt omöjlig. Fullständigt. I detta telefonsamtal lyckades hon kasta in minst fyra-fem vassa repliker, tre eller fyra inkonsikventa påståenden och toppade det med lite blandade syrligheter.

Precis sånt jag skulle klara mig helt förutan i kväll.

Lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback