Moviebox

Movie box. Nån som sett nån senaste tiden? Nähä, tänkte det. MEn någonstans måste ju de ha tagit vägen. Alla dessa schabrak till väskor, alla sladdar, alla videoapparater. Tur man inte köpte aktier i det företaget som gjorde boxarna. För det måste ju ha varit en fabrik någonstans där man gjorde just movieboxar.

För de yngre lyssnarna kan jag berätta att en moviebox var en videoapparat i en låda, som man hyrde i videoaffären. För de som inte hade en video hemma. Jodu, det var tuffa tider unge man. På den tiden hade vi 2 kanaler på tv och en video var något för endast de välbeställda, samma människor som var först med färgtv (jo, jag kommer ihåg när det stod speciellt "färg" i tidningen jämte programet. Som att det kan stå sorround nu ungefär).

Nu är ju inte moviebox branchen så lukrativ. SÅ jag bara undrar i min enfald; vart fan tog alla boxar vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback