November rain

Regn ute. Såklart, vad kan man vänta sig i november? sade dysterkvisten.

Jag å min sida är rätt nöjd med att sitta inne och titta ut. Man känner sig aldrig så varm och go som när man sitter inomhus och hör regnet slå mot förnsterrutorna och ser trädkronorna svaja i  blåsten. Då är det helt ok att sitta och klämma på en kopp varmt kaffe och bara gotta sig åt att man inte är ute o knattar.

Sitter och lurar på vad jag skall fylla dena dagen med för något. En god bok, eller ett varmt bad? Kanske båda två i ljuv förening. Eller så knatar jag ut på gården, ställer mig i det kalla regnet och plockar ut batteriet i Saaben, för det behöver laddas. Hm, lagom sugen. Men det måste göras. Nä, detta kräver en kopp kaffe till och lite betänketid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback