Projekt

Alla dessa projekt jag har. Och så litet som blir gjort. Man förvånas av min iver att tänka ut saker att göra. Man förvånas sedan över att jag inte gör. Något. Alls. Vissa dagar är det ett rent under att jag kommer ur sängen överhuvudtaget. Jag donar och grejar uppe i huvudet men händerna ligger stilla på täcket.

Ala dessa projekt. Uppdatera min
hemsida, städa upp på vinden, sortera mina mp3-filer, skriva en bok eller två, raka mig, byta tröja, sänka volymen för grannarnas skull, ta en promenad, cykla på träniongscykeln, gå till badhuset och simma lite, plocka ur diskmaskinen, borsta katterna, fixa batteriet i vår Golf, köpa glödlampor till adventsjustaken i köket, äta lunch, läsa färdigt någon av de fem (sic) böcker jag paralell -läser, köpa julklappar, svara på mail, skicka det där "grattis till babyn" till min kusin, något, något, något.

Och inget blir gjort.

Fan jag är så slö så jag nästan skäms. Om jag bara orkat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback