Sovagott-piller

Jag har ju fått något vansinnigt svårt att sova. Vaknar hela nätterna igenom, gång på gång. Så som den sjuksköterska jag trots allt är så lånade jag liten medicin ur min moders förråd, tog mina vanliga mediciner på kvällen plus två av "sovagott "pillren. Nästa gång jag tittade upp var det morgon. Jösses, det var krut i de där pillren. Nog därför manbrukar få dem på recept :-)

Inte blev jag något piggare heller, för hela dagen idag har jag varit jättejättejätte trött. Det var ju inte riktigt meningen, tanken var ju att ja skulle sova bra på nätterna så att jag blir pigg på dagen. Inte att jag skulle bli medvetslös på natten och helt groggy på dan. Får nog hålla mig till doktorns ordinationer.

Men gott sov ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback