Telefån

Sonen har fått en mobil från sin moster från Stockholm. Han har varit där med sin mormor i några dagar. Mostern arbetar på Ericsson så hon byter väl telefon då och då gissar jag. Så nu fick Alexander hennes gamla. En SonyEricsson T610, helt klart lagom för unge herrrn.

Så nu har gamle fader Jonas suttit och lagt in telefonnummer och inställningar för glatta livet. Jag har ju en likadan telefon serru. Knepigt. Jag kommer ihåg min första mobil. En Bosch, stor som en liten tegelsten med en vikt som korrespondera med storleken. Den hade antenn som man drog ut och var min ögonsten längre. Jag gick gärna och visade upp den för min förstummade omvärld. Nuför tiden gör man tv apparater i den storleken. Jösses.

Det var sällan bättre förr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback