Nedräkning

Såå, i morgon börjar det. Den stora dagen. Spännande. Vad? Jo i morgon har vi just bestämt, skall det nya livet börja. riktigt, bra mat, motion. Allt med sikte på viktnedgång. Både jag och Hulda Makan är inspirerade av min gamle vän Chrilles fru Helena som har gått ner motsvarande en 5-åring i vikt genom lite hederlig diciplin. Va fan, kan hon kan vi. Vi har ju redan en trappmaskin och motionscykel, kyppesjön med sina motionsslingor ligger kvar där den alltid legat och det skall väl vara helt möjligt att klara en dag utan glass iaf. Nu är det dags att kasta gamla bojor, utropa oss som fria varelser och bli litet mer sexigt strömlinjeformade.

Tja, i vilket fall som helst så är ju ett försök aldrig fel.


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej och hå!! Här kommer en riktigt stor igång-sättnings-spark från mig!!

Klart att ni kan!!! Det är bara en fråga om motivation och svårare än så är det faktiskt inte!
För det är som min kära make säger, allt det där med godis och kakor, är ju bara en smak i munnen.

Så tipset är:
Cykla
Ät morötter och vitkål till maten
Lördagsgodis - och inget annat i veckan
Frukt, frukt, frukt
MAT!!! (för vem kan leva utan mat???)

Kram på er och stort lycka till - Jag följer er kamp! Och när vi träffas blir det kaffe, bara kaffe, och inga kakor ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback