Somna då för helvete!

Svårt att somna, när hände det sist? Var ett bra tag sedan. Men nu så rasslade det till och blev svårt. Först har jag provat alla de enkla, elementära tricken. Ni vet, rummet skall vara svalt, mörkt och sängen skall vara lagom mjuk. Men trots det låg jag och roterade som ett tandläkarborr i sängen.

Platta till kudden, fluffa upp den igen, vänt på täcket, fötterna utanför täcket. Ligga på mage, rygg, sidan. Sen gick jag upp för att ta mig ett nattamål. Det var då jag kom på det. Jag är orolig för den kommande prövningen, dieten och motions idén vi fått. För i den tanken vet jag att det inte ingår några nattamål.

Men nu har jag ju passat på att ta 2 portioner cornflakes med socker och lättfil, bara för att passa på. Och nu känner jag redan hur det rycker i ögonlocken. Trött blev ja. Och fighten jag skall ta i morgon med sovandet och ickeätandet tar jag just i morgon,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback