Sorgliga sömn

Nu har jag snart sovit bort 2 dagar. Kan det räknas in på kontot för tidsförstörelse tro. Fast jag är lika trött fortfarande. Men just det, ja är ju sjuk, nästan döende, så var det ja. När jag tänker på allt viktigt jag kunde gjort istället för att sova blir jag lite orolig för mig själv. Tänk vad jag kommer ångra mig när jag blir gammal. Istället för att bestiga Killimajaro sov jag, istället för att uppfinna vaccin mot cancer åt jag, istället för att komponera odödliga musikaliska storverk knatade jag omkring och funderade på varför det alltid måste blåsa så kallt på hösten eller varför handtaget på rulltrappan alltid måste gå lite saktare än själva trappan.

Men gjort är ju gjort, ingen ide att börja ångra sig redan nu, det kan jag sköta så bra så om 50 år.

Nu ska jag nog sova litet till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback