Stilla tid

Har varit nere hos urmakarne för att hämta en av mina klockor som varit inne på reparation. Den där lilla knappen som man använder för att ställa in tiden hade ramlat loss. Det är en mig mycket kär klocka, för jag har fått den av Hulda Hustrun. Såklart gick reparationen på garantin för jag har bara haft klockan i ett halvår.

Döm då om min förvåning när jag skall ställa klockan, för det hade inte urmakaren gjort, om inte knopphelvetet hoppar loss igen. Såklart gjorde den inte det innan jag satt mig i bilen och kört hem. Som om den visste att jag inte orkar åka ner till urmakaren en gång till i dag.

Så nu ligger klockan återigen i sin lilla käcka påse, i väntan på återbesök hos klockdoktorn.

Man blir så trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback