Upprörd? Sällan

Läser i A-bladet att musiker har fuskat med a-kassan och ja vet fan i mig inte om jag blir speciellt upprörd. Är det fel på mig eller finns det någonstans nån moral som rättfärdigar att skapande människr skall få gå o dra fötterna (fast de musiker som lyckas har mycket sällan dragit något annat än ett tungt lass före genombrottet) efter sig. Na, känner mig kraftigt ambivalent kring detta.

Fast det klart att tänker man som så att man själv är med o betalar dessa människors uppehälle under lång tid för att sedan när de blivit rika (vissa blir ju faktiskt det) inte se en spänn av deras pengar utan bara får lyssna på gnäll om illegal nedladding av musik så blir man litet förbaskad (djäklar vilken lååång mening det blev). Nä.. fan de skall väl få jobba som alla andra. Tror ja. fast.. nä så tycker ja klart slut. Eller.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback