Vägar som korsas

Knepiga ting sker dagligen. Idag får väl mitt möte med min gamle kompanjon räknas till dem. Jag och hulda makan hade varit ute i Fristad för att hämta min yngste son Alex. Eftrer dettta tog vi en snabb sväng förbi apoteket för att bunkra upp lite i medicinskåpet med inflamationshämmande salva, nässpray och dylika ting.

När vi sedan körde iväg den gamla Saaben vem höll vi på att nästan köra på om inte ovanstående Christian. Knepigt men trevligt. Vi växlade de vanliga triviala hälsningar enligt den ceremoni man använder sig av när man möter goda vänner man inte sett på länge.

Vi sade ,helt enligt protokollet, att vi måste ses snart och att det är en skam att vi inte ses oftare. Fast denna gången kändes det som om det faktiskt skulle resultera i ett möte. Från snack till verkstad. Vem vet. Det vore mycket trevligt iaf.

Nä nu ska ja äta glass, så det så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback