Bakis?

Så var det första dagen som 37 åring. Får vi se om det blir nått bra av det. Hulda Hustrun har redan hunnit ner till stan för att se hennes broders dotter uppträda med jazzdans på stora torget. Själv så kikar jag mig fortfarande omkring med litet nyvaknade ögon, dricker mitt morgonkaffe och försöker vakna. När vi var hos min Ömma Moder så serverades det lite vin. Eller lite och lite. Det där är ju en fråga om omdöme och smak. Jag lider ju brist på bägge dessa egenskaper så, tja, vad ska man säga förutom att jag är lite; tung i huvudet är väl utrycket finsmakarna använder.

Jaja, himlen uppvisar blåhet, kaffet ryker och snusen ligger på rad (min tandrad alltså) så det ordnar sig nog misstänker jag. En farlig mängd smörgåstårta är kvar i kylskåpet. Fast det gör inget, för jag har räknat ut att smörgåstårta är den perfekta maten. Man kan äta det till frukost, lunch, middag, mellanmål och som nattamat. Inte så illa. Och gott är det också. Nä nu blev jag hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback