Byggare Bob

Oups. Bäst jag satt här och filosoferade öppnades ytterdörren. Hulda Hustrun trodde jag. Men så enkelt var det inte. Det var heller inte den polska grannens barn som några gånger stormat in i lägenheten. Det var en stor och snusig byggare som förvånat stod i vår hall och frågade om de hade börjat jobba inne hos oss. "Näe" klämde jag ur mig. "Inte vad jag märkt". Kan man svara dummare tro? Fast å andra sidan var hans fråga rätt korkad. Hade han försovit sig och har nu ingen aning vart hans arbetskamrater är? Borde han inte själv veta vart han skulle borra, spika eller vad nu han kan tänkas förväntas göra?

Tja, byggaren smet ut igen och lämnade mig ensam med katterna. Fast nu undrar ju jag, ska de börja riva ut här snart eller? Borde man inte hålla sig till tidsplanen så att vi hinner få bort allt det där som skall bort. Eller?

Man undrar ju.

Kommentarer
Postat av: Helena

Nu är det nog dags att sätta igång då :)

Grattis på födelsedagen!
Blir det tårta tro?

/Helena mitt i arbetsdagen någonstans på andra sidan stan :)

2006-04-28 @ 11:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback