En hjulsak

Min yngste son har fått rollerblades. Eller om det är inlines. Vilket som har har han blivit begåvad med hjul under fötterna. Min Vackra Kvinna köpte sådana till sig själv och, av alla människor, mig för någon månad som. De har legat bakom soffan i vardagsrummet eftersom jag provade mina innohus en gång. Efter det försöket är jag mycket skeptisk till att pröva ute. Så många kan ju se en. Plus att asfalt är mycket hårdare än parkett, inbillar jag mig i alla fall.

Mennu när min 10-åriga son åkjer omkring kan ju gamle farsan inte vara sämre. Så, snart får jag ge mig ut med de där tingestarna fastspända kring fötterna.  Men jag vill vänta ett litet tag till. Typ till..
år 2025. Lite stolthet har jag ju kvar i kroppen. Inte mycket men det finns en gnutta kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback