Grannar

Kan någon vara sä vänlig och förklara för mig vad våra grannar över oss gör? Möbler flyttas, det bankas, det låter. Dag ut och dag in. Inte hela dagarna, men då o då. Man kan ju förstå att det låter nån gå¨ng om man möblerar om. Men kan de inte bestämma sig för hur de ska ha det? Borde man inte någon gång ha möblerat färdigt? Fast det är ändå bättre än de grannar som bodde ovan min i min förra lilla ungkarlslya. De renoverade lägenheten. Fram till ett två tiden på natten. Borrade, slipade. Lite så där. Mitt i jäkla natten. Jag var uppe en gång o sade till dem. Då var de högaktligen förvånade att det hördes ända ner till mig. Hur nu det kunde förvåna? Jag menar, en borrmaskin är ju inte så tyst, det vet man väl om? Hör man inte det själv när man borrar?

En gång i tiden hade jag grannar som gökade högt och ofta. Det var inget sånt där ofrivilligt stön som hördes, utan damen som bodde vägg i vägg med oss tjöt som ett brandlarm. Hon skrek och hojtade så man var sugen på att ringa på och erbjuda henne en Alvedon eftersom hon verkade ha ont. Tillråga på alt hade hon en säng som knakade, så man kunde inte misstolka ljuden. Det var ett klart och mycket rytminskt knarrande som ljöd, förutom damens tjut och hoolabalooa då.

Fan vet om jag inte ska skaffa öronproppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback