Hemsideskonton och beslut där i kring

Står inför ett av livets alla svåra val. Jag lurar på att flytta min hemsida. Som det är nu har jag den på teliaserver. Den har legat där sedan jag först publicerade den. Så därför måste jag oxå ha det abbonemanget löpande, trots att jag övergivit resten av det sjunkande telemodems-skeppet. Inte heller använder jag e-post adresserna som jag har där eftersom de blev överlupna med spam.

Så, jag fortsätter att betala vad det nu är man betalar, typ 75 spänn i månaden, bara för att jag inte orkar flytta hemsidan. Något som går på nån minut. För platsen finn ju hos Comhem. Så, jag lurar på att säga upp det kontot och ta pengarna som blir lösgjorde (kan man säga så, lösgjorda pengar? Låter konstigt) och lägga den på att uppgradera bloggen. Eller, ska jag eftersom bloggen visat sig vara lite slö och opålitlig byta bloggportal. Eller ska jag ha lite tålmod.

Samtidigt lurar jag på att skippa comhem och skaffa en annan bredbandsleverantör. Då får jag ju flytta hemsidan igen. Fast med tanke på opålitligheten hos comhem för tillfället är det lockande.

Beslut beslut. Aldrig är det annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback