Knäpp

Ok, den här dagen håller sakta att glida åt fel håll. Känner mig lite osexigt spänd och orolig. Inte vet jag varför, men spänd är jag likt förbannat. Kanske ska ta det lugnt med kaffet idag. Ta ett varm bad och försöka gå ner i vettiga varv, redan innan jag snurrat upp mig för mycket. Eller kanske borde jag snurra upp mig mer, så att jag faktiskt fick nått gjort för en gång skull. Tja, i vilket fall får jag avstyra en ren dikeskörning.

Se där, så fick jag en uppgift för dagen då. Förutom att vänta på telefonsamtalet från sköterskan på dårhuset då. Hon skulle ringt igår, men Hulda Hustrun tror att sköterskan räknade fel på dagarna och att hon kommer ringa idag. Jag behöver nya recept på lite medikamenter, en liten blandad kompott. Jag skulle ju kunna ringa själv, Jag vet. Men, jag är ju sjuk. Jag är tokigt så då skall man inte behöva ringa själv.

Det är väldigt praktiskt att vara tokig. Man kan göra lite som man vill. Det är ingen som förväntar sig att man ska jobba. Man behöver inte bry sig så mycket om tider. För man är ju lite knäpp och knäppa människor kan inte passa tider. Det säger sig ju självt. Man får sova på dagen. Man kan fortsätta röka. Det är ju ändå bara dårar som rökar nu för tiden. Skulle jag gå ut naken skulle folk nog höja på ögonbrynen (mest för att det vore en minst sagt sorglig syn) men så skulle de komma på att jag ju är galen så då får jag ju göra så.

Inget gott som inte har något ont med sig, eller vad är det man säger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback