Morgonstund har guld i mund

Dags att dra ner persiennerna, puffa till kuddarna och gå o lägga sig i den nybäddade sängen. Ska jag vakna lika tidigt i morgon som jag gjorde idag måste jag gå och lägga mig tidigt. Det är konstigt att jag fått en vettig dygnsrytm först nu när jag inte jobbar och alltså inte behöver gå upp i arla morgonstund. Knepigt. Jag hade behövt de där tidiga kvällarna och morgnar som man går upp med lätta ben och hoppsanstudsar ut i köket för att dricka kaffe. Men på den tiden var varje morogn en mardröm och jag kom nog inte i tid till jobbet mer ärn en, två gånger per vecka. Resten av veckan fick man skämmas.

Jaja, hade det vart nu skulle jag väl vart där först. Eller, det vet i fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback