Packa pappas kappsäck

Vi har haft finbesök. Hulda Hustruns bror med sambo och ett barn kom på besök. Det drackas kaffe och pratades. Mycket prat blev det. Ungarna passade på att bada. Två gånger. Det där badkaret har varit saknat märker man. Det blev en trevlig samvaro, som det brukar stå i kyrkobladen. Hulda HUstrun och det övriga sällskapet försvann upp på vinden där vi har gamla köksluckor stående. Svågern behövde en lucka och hittade en passande lucka. Så bra. Där ser man nyttan med att vara hamster. Både jag och Vackra Frun är notoriska samlare av stora mått. Det är sällan något slängs här. Så har vi också fulla förråd både i källare och vind.

Min Kvinna tog med sig några flyttlådor ner. Tanken är väl att jag skall packa ner min lilla snickeriverkstad och ta med verktyg och sånt till stugan eftersom snicken försvinner när de renoverar toaletterna. Det är nämligen en gammal toalett som jag har haft som mitt lilla krypin. Men nu skall det bli toalett igen. Det behövs två toaletter när man är 8 i familjen.

Jaja, jag skall snart börja packa. Snart. Lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback