Planer för dagen

Konstigt. Jag har kommit in i en period där jag vaknar tidigt. Vid halv sju brukar jag vakna första gången  och försöker jag sova vidare så vaknar jag vid sju, halvåtta likt förbaskat. Så nu sitter jag här, klockan mittinatten på en söndagsmorgon och försöker få nån ordning på vad jag skall syssla med idag. Tvätta bilen? Nä,det kostar pengar osh några sådana har vi inte. Bada katterna? Na, det kräver gott om tålamod och jag vet inte alls om jag har något sådant idag. Börja packa ner min lilla snickeriverkstad? Sakerna skall till stugan och mitt krypin skall återfå sin status som toalett. Tja, kanske litet packande kan få mig på bättre humör. Vi lägger det i kanske-högen. Kolla på någon bra film? Tja, det är ju söndagsmässigt, det är det. Läsa bok? Samma sak, en bra söndagssysselsättning.

Ja ja, jag får fundera vidare. Saker och ting har en tendens att lösa sig av sig självt bara man låter dem vara. ( Och där ungeför blev min Hulda Hustru riktigt arg på mig. Hon vill ha ordning och reda, livet planerat och klart, medan jag tar saker lite som de kommer. En av de får sakerna som vi skulle kunna tänkas gräla om).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback