Saker man gör

Konstigt. Får ingen styrsel på dagen. Den lksom bara, hankar sig fram, utan mål eller mening. Jag trodde att klockan var mycket mer men när jag slängde ett getöga på armen var klockan bara 11.03. Knepigt. Dagen är liksom som sirapsliknande. Man häller och häller men inget kommer. Sen kanske allt kommer på en gång om man inte passar sig. Vi har ett uppdrag i alla fall. Vi skall slänga vår gamla träningscykel som bara står och skräpar i vadragsrummet. Vi fick den av min ömma moder men den var lite trasig och jag lyckades nog göra saken värre när jag skulle laga den.  Så, den får gå till återvinningsstationen och en av deras cointainrar. Så har man någon mening med dagen i alla fall. Hulda Hustrun har dragit fram en av våra (det är en lång historia, tämligen ointressant) tre dammsugare, hinkar, polish och moppar och går igenom lägenheten med full frenesi. Själv håller jag en låg profil och tittar på History Channel.

Och vår löpande katt löper. Mycket och frenetiskt. Att stackaren bara orkar. Men vi får hålla ögonen och näsan öppna eftersom hon tenderar att pinka på allt som ligger på golvet. Igår pinkade hon ner ett överkast. Man kan ju tycka att hon bortde nöja sig med det, men något säger mig att hon inte anser sig klar med det.

Så lite har jag trotsts allt allt göra. När man börjat fundera på det. Duttia jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback