Tappa byxorna

Ärligt talat. Jag vet att jag börja låta som en gaggig gammal gubbe, eller ialla fall som en tråkig vuxen. Vad tusan är det för fel i skallen på dagens ungdomar som knatar omkring med byxorna ner på låren? Varför?Det ser ju inte klokt ut. Vi har ett exempel här i vårt alldeles egna hem. Dotterns pojkvän går allt som oftast omkring och ser ut som om byxorna vilken minut som helst skall ramla av honom. Man ser inget tecken tillatt  karln skulle ha någon form av arsle utan ryggen liksom bara fortsätter ner till skorna. Jag kan faktiskt inte förstå vad det är som håller brallorna uppe? Existerar inte tyngdlagen för människor under 25? Eller är jag bara gnällig nu igen. När jag påpekade det för honom blängde han bara på mig och sa "vet du inte att det är modernt"? Modernt? Skulle de sätta eld på huvet om det vore modernt också?

Jag lägger mig inte i om de skall få ha det så i skolan eller inte. Det bara förvånar mig att de överhuvudtaget vill ha det så.

Hrmph!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback