Allvarligt skoj

Sitter och slötittarpå "Robin Williams på The Met". En 20 år gammal standupshow där man liksom bara måste skratta hur man än bär sig åt. Jag har sett den ett bra antal gånger men jag slutar aldirig häpna över hur otroligt klok Williams är. Han säger en sån enorm mängd med kloka, insiktsfulla saker och ändå så framkallar han skrattparoxysm efter skrattattack. Det är svårt det där. Att vara klok och även rolig. De flesta kloka människor är ju oftast mycket tråkiga. Kanske för att de fattat livets allvar inte vet ja. Och många roliga är, kanske inte dumma, men de tar inte med sin klokskap in i humorn. Dennis Leary är kul. Men hela det roliga går ju ut på att han är förbannad över vardagliga saker. Williams pratar om politiker, krig, droger, barn, föräldraskap. Och är så förbannat rolig att man ibland nästan ramlar av stolen.

Så låt oss alla tänka lite på honom när han sitter på avgiftning för sitt alkoholmissbruk nu. För det vore ju roligt med nån som kunde påvisa det komiska i att sitta på torken. Jag tror Williams har kapaciteten att både få oss att skrata åt det och samtidgt lära oss nått. Bara vad jag tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback