Asfalt och potthål

Jag kan inte fatta varför det skall asfalteras i små pluttar. Alltså, nu är det ju högtid för asfalterarna eller vad de nu kallas. Vart man än ska med bilen så nog kan man räkna med att i alla fall delar av gatan är avstängd med koner och att det kilar omkring gubbar i brandgula kläder, bara bringor och nån sorts räfsa i handen. Bilden kompleteras av en stor och tung vält som sakta rullar fram och tillbaka för att riktigt platta till marken. Men varför detta småduttande? Vore det inte enklare att helt enkelt asfaltera om en gata som börjat spricka upp i potthål och små miniraviner? För man vet ju att det snart kommer att behöva fyllas i andra, nya hål. Men istället så duttar man här och där så att vägen ser ut att ha fått någon mystisk form av fläcksjuka. Jag vill inte utnämna mig till någon asfaltsexpert, men för helvete. Dra hela gatan med en gång så slipper vi dessa eviga avspärrningar. Gör jobbet med en gång. Blabba svart stinkande asfalt på hela gatstumpen så är det färdigt sen. Jag är trött på att behöva åka i zickzack för att åka till affären. För det verkar ju vara ett evighetsjobb de är ute på , de där brandgula.Står de inte här så står de där. Det är säkerligen inte deras fel att det småpytsas utan deras chefers, chefernas chefer eller nån politiker. Men jag ger blanka fan i vem som bestämmer. Men gör jobbet färdigt. Nån djäkla gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback