Att ringa en förälder

Hm, jag borde ringa min ömma moder. Har inte hört av mig på en vecka eller två så jag kan vänta mig en massa skuld som lägges på mina axlar. Förra samtalet så suckade hon ur sig något om att "en gammal mamma är väl inget att bry sig om".  Skuldbelägga? Inte min mor inte. Ibland kör hon med det gamla fula tricket att framför att hon minsann skulle kunna ligga flera veckor död i sin lägenhet och inge skulle sakna henne. Yeps, så faller orden. Att hon har kamrater och en syster som ringer nästintill dagligen har tycligen inte med saken att göra. Och att jag har ett eget liv? Som om det skulle spela någon roll. Jag har den största respekt för min ömma moder. Hon har levt ett svårt liv med många svåra bakslag. Men männskan är 65 år och beter sig som om hon vore 98. Jag älskar min moder. Men ibland är hon för djävla jobbig.

Men, bäst att ta tjuren i hornen och ringa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback