Bussar, tidtabeller och Västtrafiks drömvärld

Haft kontakt med bussåkande idag. Jag skulle möta upp min yngste son som kom med bussen från Fristad. Bussen skulle enligt tidtabellen komma klockan 13.00. När klockan visade på 13.12 började jag tor att något blivit fel så jag knatade in för att ringa till sonen för att ta reda på vart sonen tagit vägen. När vi fick tag på honom så sa han att jag komemr nu. Nåväl, Hulda Hustrun gick denna gången ut för att möta pojken och nu kom han mycket riktigt,eller snarare buss med son kom. Detta är andra gången jag varit med om att den bussen varit mer än 10 minuter försenad. Av två gånger jag väntat på den. 100% alltså. Och jag tror ju inte att just jag skulle ha sån otur. Vore det inte bättre att skriva en turlista som kan relateras till verkligheten. Jag la märke till att det kom två damer till busskuren. Men de kom inte dit förrän ungeför när jag gicl. Som om det brukar vara så.

Hade jag inte varit så trött idag skulel jag blvit rejält förbaskad. Nu blev jag bara, tröttare. Men det verkar vara en konstig idé att trycka upp tidtabeller och sen köra på helt andra tider?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback