Drömmen om en EU_moppe.

Jag vill köpa moppe. En liten EU-moppe i scooterstil. Då skulle jag kunna puttra omkring, fri och ledig i vår vackra värld. Vi har två bilar. Båda är, mer eller mindre, trasiga. Nu har jag kommit på att vi säljer den ena bilen för de 3,50kr som den är värd och köper en billig moppe. Genialt! Vi skulle kunna säga upp den ena parkeringsplatsen och tänk vad billigt det är att köra en sån där mackapär. Sen var det ju det där med att halva året här i vårt vackra land är ju framkomligheten starkt kringskuren av snö, regn, mörker och annat elände som vintern för med sig. Men det är då det. Nu är det fortfarande sommar och en moppe skulle sitta som handen i handske. Jag riktigt känner vinden i mitt ansikte när jag tar en sväng på landsbygden. Doften av åkrar, skog och jord. Titta där, en häst på grönbete. Och där skuttar en flock lamm omkring. Och allt detta medan stråkar spelar i bakgrunden.

Men, ett steg i taget. Nu har jag ju lyckats övertyga mig själv (det gick rätt lätt faktiskt) så nu gäller det bara att få med mig Hulda Hustrun på idén. Och sen är det lite krafs jag måste lura ut också. Tillexempel vart moppen ska stå under vintern. Och hur vi ska göra när vi ska någonstans tillsammans.

Men annars så är jag helt rätt ute. Helt rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback