Du knepiga apotek

Så, nu har jag varit duktig. Jag har varit ute i riktiga världen och sett mig omkring. Några av mina medikamenter hade nämligen tagit alldeles slut så jag var tuvngen att bege mig till närmaste apotek för att hämta ut lite mer av mina piller. Väl på apoteket gick allt bra. Jag hade inte glömt vare sig recept eller min lilla högkostnadsbricka. Döm då om min förvåning när männskan bakom disken plötsligt sa "om du dröjer lite så kommer hon där att hjälpa dig vidare". När hon sade detta pekade hon på en personal som satt och pratade i telefon. Sedan gick "min" receptarie. Hon knatade fram till en kund som precis kommit in i apoteket och bara skulle ha huvudvärkstabletter eller vad det nu var. Så där stod jag. Men mina mediciner fullt synliga bara en 40cm framför mig på disken. Tiden gick. Damen som utlovades hjälpa mig pladdrade vidare i telefonen och den andra kunden fick sina huvudvärkstabletter.

Tick tack. Tiden flöt fram såm en trög lervälling. Jag lurade på om jag skulle gå och sätta mig så länge. Men sen gick korken ur alltihop och då kom bägge två personal-damerna fram till lilla mig. Helt plötslig hade jag två peroner som hjälpte till att registrera köpet. Den ena läste med koncentrerad min på recept och medicinburkar för att kolla att allt var rätt. Den andra stod och hjälpte till med att påpeka att det var som det skulle. Jag å min sida hade tappat greppet totalt om händelserna och längtade bara ut. Efter vad som verkade vara en evighet inlindad i bomull fick jag betala och tog mina pryttlar och gick. Visserligen fanns det inte så mycket av mina mediciner som jag skulle ha, men jag fick ett löfte om att jag kom in i morgon skulle det vara påfyllt i lagret och jag skulle få resterande burkar.

Undrar hur många det bli som hjälper mig i morgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback