En gentleman på promenad i regnet

När man sitter som jag gör med ett fönster precis framför mig så får man se en del lustiga saker. I morse medan jag försökte vakna slängde jag en blick ut och fick se en så kallad kändis. Alltså en av pundarna i grannskapet. Han tillhör inte riktigt vårt grannskap egentligen men han huserar inte så långt bort. Vet inte vad han gjorde här och det verkade han inte riktigt veta heller. Det ösregnade, men det hade han tänkt på för han hade ett paraply. Fast detta paraply var lite annorlunda. Det stack ut ett gäng nakna stålpinnar från dess mitt. Själva tyget som skulle bilda tak slängde i blåsen på ena sidan av paraplyet. Det såg inte ut som om mannen fick någon hjälp av det paraplyet med att hålla honom torr. Men han knatade omkring med det där sorgliga paraplyet som om inget vore fel i vår väld utan snarare vore det den bästa av världar för tillfället. Karln knallade fram och tillbaka mellan husen och drog förstrött i dörrarna. Han gick inte in någonstans utan yrade bara fram och tillbaka allt medan regnet öste ner.  Med de stackars resterna av ett paraply i näven.

Vad allt skall man inte se?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback