Ensam med en biljett på fickan

Försöker få med mig nån på fotbillmatchen Elfsborg - Halmstad på tisdag. Men det verkar vara helt omöjligt. Min yngste son skulle gå, men han har redan en biljett till ståplatsläktaren mitt emot där jag står och han skulle i all fall gå med sin tjej. De är 10år kan jag berätta. En kompis kanske skulle gå, beror på om han har råd. Nu ringde jag karln för att kolla om han ville köpa en ståplatsbiljett för 70 spänn genom guliganerna men då svarade hans upprörda fru att han skulle ringa för det var lite olämpligt nu. Pust.

Hulda Hustrun skall vara hemma med barnen. Skall det vara så svårt att få med sig nån på en djäkla fotbollmatch? Och nu vågar jag inte ringa runt för att erbjuda någon annan den billiga biljetten innan min kompis har fått tag på mig och kunnat säga ja eller nej. Så här sitter man. Med biljett och allt men ingen att gå med. Gå p åfotbill ensam? Känns inte det lite... ensamt på något sätt. För med vem ska man kommentera matchen, skälla på domaren med eller bara tjattra om spelet efteråt?

Djäkla söndagsfart på allt idag.

Kommentarer
Postat av: Steffi

din stackare där..hoppas du hittar någon då...

Postat av: Ilona

du får i alla fall se matchen, det får inte jag.

2006-08-20 @ 18:29:20
URL: http://ilonaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback