Fartkameror och korkade bilister

Aftonbladet: Fartkameror - en succe

Rätta mig nu gärna om jag har fel. Men är inte de som åker fast i en fartkamera synnerligen korkade? För det står ju stora skyltar, väl synliga från vägen, där det påtalas att vägsträckan är övervakad av just fartkameror. Varför gasar man på då? Är man dum, eller är man så okoncentrerad att man inte ser skylten? Och om det är så, då borde man ju absolut inte köra för fort eller fort överhuvutaget. Om man åker dit i en poliskontroll så kan det ju vara lättare att förstå. För det står ju aldrig en stor skylt en kilometer före kontorllen "poliskontroll". Nä, med risk för att utnämnas till dagens hårding: de som åker fast i en fartkamera är inte bara dumma de är korkade också.

Troligen kommer jag åka dit så det smäller om det nu. Tidigare har jag aldrig förstått mig på dem som åker dit för att inte ha bältet på sig. Ja menar, det är ju så lätt att ta på sig och så är det ju för den egna säkerheten med. Såklart åkte jag dit just för det för några veckor sedan. Så man kanske skulle tiga. Men jag kan inte hjälpa det.

Att åka dit på en fartkamera är höjden av dumhet. Basta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback