Fel dag, fel tid, fel, fel, fel.

Jag känner mig inte kompatibel med denna dagen. Dagen och jag passar liksom inte ihop. Jag jagas av en gnagande känsla av att jag borde lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet och bara vänta på morgondagen. Jag är röksugen, men när jag röker så smakar det bara aska. Jag är sugen på en kopp kaffe men när jag dricker av det svarta guldet så får jag bara hjärtklappning. Jag är hungrig men hittar inget gott i skåpen. Hittar ingen bra musik att lyssna på. Inget skoj på tv. Orkar inte läsa. Och snart kommer regnet. Kan int eriktigt komma på vad det är som inte stämmer, men det är något som skaver som en tagg i mitt inre. Luktar konstigt gör jag med. Borde ducha. Orkar bara inte. Inte nu, inte än. Hulda Hustrun är ute och cyklar med barnen så med henne kan jag inte räkna med. Inget att göra, ingen att tala med, inget att ta sig för. Fastän världen ligger vidöppen framför mig. Känns som om dagen redan borde vara över. Jag borde ligga i sängen och vänta på att somna. Inte sitta här på blanka förmiddagen och redan vara uttråkad av dagen som knappt börjat. Existenciell ångest. Kan det vara det jag lider av? Vet inte. Men det är inge vidare i alla fall.

Kanske behöver jag bara lägga mig ner en stund och tagga ner? Känner att jag håller på att snurra upp mig allt mer. En cigg till kanske. Nä, nog bäst att hålla sig från det lite. Eller, kanske ändå. Och en kopp kaffe till. Vore gott. Fast onödigt. Äh, fan jag vet inte. Jävla dag till att krångla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback