Getinghonung

Getingar överallt.  De klättrar på benen, flyger runt skallen, sitter lömskt på plaststolarna på balkongen. De är precis överallt. Igår när vi var och såg på brännvin och fågehloklar i Falkenberg satt man understundom som på nålar eftersom det flög omkring en två tre getingar och omöljiggjorde att man kunde slappna av och titta på föreställningen. Jag sa till Hulda Hustrun i Juni nån gång att "det är väldigt konstigt, jag har inte sett en geting sedan jag tog bort de två getingboen i förrådet". Ok, nu vet jag vad de gjorde. De laddade upp. Kanske var de på något internationellt getingläger och lärde sig trick för att vara så mycket ivägen som möjligt. För nu är de, just det, överallt. Bara att gå ut på balkongen och ta sig en välförtjänt ciggarett kräver ett mod i bröstet som annars bara krävs av de män som ger sig rätt ut i en krigshärd. Man stänger till varenda fönster i hela lägenheten , ändå letar de sig in. För att i fred få dricka en läsk får man låsa in sig i garderoben och täta dörrspringorna med fetvadd. Jag, som till själ och hjärta är en fegis smyger kring i min egen ägandes lägenhet som en tjuv som natten, rädd för att reta upp nån liten gulsvart insekt. Sen har vi de där flugorna som ser ut som minigetingar. De flyger även de omkring och gör hela världsbilden ännu svårare att läsa korrekt.

Nä, mer makt åt Anticimec, det är mitt recept.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är Wob? Jag tänkte direkt på WoB, worldofbritney, en av de kändaste Britney Spears-fansidorna. www.worldofbritney.com.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback