Hår, förbannade hår.

Det växer hår på mig. Alltså, det växer hår där hår inte skall växa. På skallen så falnar min tjocka kalufs dag för dag. Men det verkar som om håren bara flyttar sig. Jag har fått hår på ryggen. Inte mycket alls, inte Peter Sellersaktigt. Men tillräckligt för att det skall kännas märkligt. för att inte tala om näsan. Och öronen. Hår i öronen. Varför i allsin dar växer det långa groteska hårstrån i mina öron? Jag har klarat mig utmärkt i 36 år utan hår i öronen. Det har gått så bra så. Nu helt plötsligt rapporterar Hulda Hustrun att öronen börjar bli vildvuxna. Jag har en såndär praktisk liten minirakapparat för just näshår och öron. Men ärligt talat. Räcker det inte med att man är tvungen att raka ansiktet vareviga dag? Skall jag nu behöva raka öronen också. Det måste har blivit nått fel. Håret i ansiktet kan man åtminstone arrangera i diverse tjusiga former såsom polisonger, skägg och allt däremellan. Men öronen. Och näsan överraskar mig titt som tätt med att skicka ut långa känselspröt ut i omvärlden. Det finns ju inget pinsammare än när man pratat med någon och sedan ser i en spegel att ett långt djäkla hårstrå tittar ut genom en borre. Då vet man i alla fall varför den andra personen såg så äcklad ut.

Nä. detta får det bli ett slut på. Kan man vaxa öronen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback