I takt med tiden

Nu vet jag vad det var som fattades tidigare i dag. Det var helt enkelt det att min kropp var inställd på "regndag", medan vädret utanför inte hade fattat att det skulle regna. Jag och naturen var i otakt. När det väl började regna och det regnade verkligen precis hur mycket som helst, så fann min stackars lilla barnakropp omedelbart ro och jag somnade som det oskyldiga barn jag är. Jag vet, man ska inte sova på dagen. Ialla fall om man inte är en gammal man med grått hår och pinkfläckar i kallingarna, men det är ju så gott, så skönt, så ljuvt att sova medan regnet smattrar mot fönsterrrutan. När jag väl vaknat igen hade regnet slutat. Visserligen är himlen fortfarande grå och tung men det är uppehåll i alla fall. Själv så är jag lite mer i balans med omvärlden så det var nog nyttigt för mig att nana lite. Nu lurar jag på om jag borde knata ut till Saaben och kika om det är en bränd säkring som orsakar att vår ena vindrutetorkare inte funkar. Tänk vilket fullt och spännande liv jag lever ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback