Jag får intet gjort. Alls.

Sinnessjukt. Det är det. Det är helt djäkla sjukt att jag skall sitta här och slösa bort min tid när man borde vara nånstans viktigt och göra något bra. Åka till regnskogen och rädda okända arter. Åka till afrika och jobba på en sjukstation. Eller åtminstone få ändan ur vagnen och göra något. Överhuvudtaget. Istället sittaer jag här och skriver om att jag borde göra något annat än att sitta här och skriva. Jag kan för mitt liv inte slita mig. Jag sitter så gott på min stol. Utsikten genom fönstret erbjuder en spännande vy äver gården där folk kilar omkring som små figurer i en pjäs. Kaffet är bara några steg bort. Kattungen ligger framför tangentbordet och sover. Och jag får inget gjort. Bara en massa gnäll om att jag inte får något gjort. Eller ocså gaskar jag upp mig och gnäller över något annat. Vädret, världen, gud. Det finns alltid något att gnälla över. Och jag som nyss skrev att jag skulle städa lite. Men här sitter jag.

Nä, nu ska jag upp ur stolen, kosta vad det kosta vill. Ska bara kolla Aftonbladet och Expressen igen, för att se om de erbjuder något skönt skvaller om Britney Spears, Peter Stormare eller vem fan som helst.

Men sen så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback