Kaos på gården

Det är kaos på gården. De håller ju på att renovera toaletterna i alla hus på gården och nu har turen kommit till huset bredvid vårat. Väl så. Men det verkar som om de hr fått fnatt alla de där byggarna. För det står containrar, bilar, lastbilar överallt på vår gård. De har ju hunnit ungefär till hälften av husen nu så de har ju hållit på ett år eller vad det är. Men jag har aldrig sett en sån röra utanför fönstret tidigare. Är det något speciellt med det huset tro? Det stövlar omkring en massa byggare, fram och tillbaka. Som de inte hade det minsta att göra, bara promenera. Och mitt i allt så föröker vaktmästaren klippa gräset. Han åker runt containrarna med tungan i mungipan och föröker desperat klicpa det lilla gräs som skymtar mellan bilarna på gräsmattan.

Hm, jag har nog för lite att göra eftersom jag överhuvdtaget bryr mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback