Mitt ensamma jag

Först var hela huset full med fol när vi firade min dotters 13-år dag. Nu helt plötslig har alla gett sig iväg mot olika mål och kvar är ndast jag och tre katter. Jag har ett uppdrag som jag måste genomföra. Jag skall till apoteket för att köpa Postafen, åksjuketabletter, till i morgon. Det är den nublivna tonåringen som behvöer det. Vi skall ju åka buss till Malmö, och likadant därifrån så det kanske behövs. Men nog borde jag väl passa på att vila lite först. När det är såhör lockande tyst och stilla i huset. Inte ett ljud, förutom datorns fläktar. Latterna, de liger och myser i varsitt hörn så varför skall inte då husse passa på.

Det är gott att vila sig. Det är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback