Mitt russinliknande jag

Sådärn. Nu har jag legat och skvalpat i badkaret i några timmar. Lika sjuk känner jag mig men anden är stärkt. Steget till sängen är inte på något sätt omöjligt. Fast lit emat i den lilla magen kanske vore på sin plats. Troligen komemr jag vakna ungeför hundra gånger i natt efterorsom jag druckit mängder med vatten. Hulda Hustrun hade köpt ett 6-pack med 2 liters porlande, läskande vattenflaskor. Så nu har jag så det räcker ett tag. Jag kan väl hålla med om att det egentligen är idiotiskt att köpa vatten på flaska när man har kvalitetsvatten i vattenkranen, men man får ju inte det där porlandet och int eheller de ack så viktiga salterna som man behöver om man dricker stora mängder vatten. Och så länge Hulda Hustrun kånkar hem det jättetunga packet med vatten, 12 rediga kilo, så har jag inget alls att klaga på.

Så, jag står rustad. Vatten, vitaminer, vila, varma bad. Jag borde kunna hålla denna förkylningen stången lagom till att jag orkar åka till Malmö på Söndag. Det är inte läge för hög feber nu. Men mat var det ju. En sak i taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback