Mitt ticsiga jag

Fått ett så obehagligt tics eller vad man skall kalla det. Jag får en liten uppstudsig minikramp i tungan. Det händer när jag gäspar eller när jag känner efter på övre tandraden med tungspetsen. Jag har en trasig fyllning där tror jag så jag "måste" känna efter med tungan titt som tätt. Då kommer den där lilla sammandragningen. Så djäkla störigt. Måste väl vara för att jag är så förbaskat spände hela jag. När jag vaknar på morgone får jag nästan bända upp käften och axlarna sitter 20 cm över skallen på mig. Drömmer mardrömmar vareviga natt. Och så har jag fått svårt att somna. Det var länge sedan jag hade det problemet, tror till och med att jag rätt nyligen skröt om att jag minsann alltis somnar när huvudet läggs på kudden. Men inte nu som det ser ut. Trots sömnpiller så ligger jag och vrider mig på sängen. Myrkrypningar i benen. En skalle som går på högvarv. Störigt! Det är precis osm om kroppen vet om något som jag själv inte fått reda på. Typ att det brinner i huset. För hela kroppen är i full alarmberedsskap men hjärnan har inte fattat vad det hela handlar om.

Så, jag spänner mig, sover dåligt och har tics. Vilken djäkla lördag det verkar bli. Men förkylningen verkar ha gett sig lite. Man får vara nöjd med det lilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback