Mitt usla jag

Uscha. Känner mig lite usel. Jag hade lovat att städa upp lite  här i lägenheten idag. Men tiden har gått och jag, tja jag har väl duckat kan man säga. Kort sagt så har jag int egjort det jag skulle. Nu har jag lovat att städa i morgon när barnen är i skolan. Det är lite lättare då. För att inte tala om att det överhuvudtaget är mer möjligt. För en 4 åring, en 6 åring, två 16 åringar och tre katter plus Huld Hustru och undertecknad stökar ner rätt fort. Så är alla hemma så blir det liksom lite hopplöst att städa effetktivt. Man plockar undan det ena bordet medan det andra fylls på. Men akta dig var jag kommer städa i morgon. Ojojoj. Säger bara det. Ojojojoj. Det ska bli rent som aldrig förr. Elller renare i alla fall. Mycket renare. Jätterent.

Det där med att städa är ju så komplicerat. Man skall hitta trasor, rengöringsmedel, plocka upp alla pryttlar som av någon anledning har hamnat fel, dra fram dammsugaren. Mycket blir det. Det jobbigaste med att städa är ju faktiskt inte själva städandet. Det är före. När man tänker på allt som skall göras. Kommer man bara igång går det ju oftast bra. Men det var ju det. Det där med att komma igång. Jag är inge bra på det. Överhuvudtaget. Och speciellt obra är jag när jag skall tömma diskmaskinen eller städa. Jag har en jättelång startsträcka. Ibland lyfter jag mig i kragen och sätter helt okaraktäristiskt igång med en gång. Men det är sällan. Väldigt sällan till och med. Mycket sällan. Oftast skrotar jag omkring och bygger mentala murar inför uppgiften. Uscha vilken usling jag är.

Men i morgon blir det bättring. I morgon. Lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback