Mitt vuxna jag

Det var partytime i huset igår kväll. Eller snarare i vårt huds och även grannhuset. Det spelades musik, skränades och partades till sena kvällen. Det är i sådan lägen man känner av att man börjar närma sig medelåldern. Lusten att gå upp och knacka på och be dem dämpa sig var kraftig. Men så vet man ju hur tråkig den där gubben som ringer på är. En sån typ kan sabba en hel kväll så jag avhöll mig från att störa. Så, självklart blev jag själv störd. Om de bara inte måste sjunga med i musiken så förbannat falskt. Eller tala, så det ekade bland husen, på balkongen. Och om hag känner de grannar som brukar partta i huset bredvis blri det nog lite liv i kväll med. Men sen blir det ju desto tystare på söndag så det jämnar väl ut sig. Då, på söndag skall jag skråla gamla Springsteendängor på högsta volym vid 8 tiden på morgon medan jag röker min morgoncigg på balkongen.

Så det blir lite rättvist iall fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback